14/10/2019 מערכת Axiom

צעדים ראשונים לפתיחת חנות תכשיטים און ליין

אתרי מסחר אלקטרוניים, או בשמם השני חנויות מכירה אונליין, זוכים כיום לפופולריות הולכת וגדלה וזאת הודות ליתרונות שהם מספקים לבעלי העסקים על פני מודל המכירה הישן. עובדתית, חנות מכירות מקוונת נוחה יותר לתפעול על פני חנות פיזית, התחזוקה שלה זולה יותר ומכאן באופן ישיר, שחנות כזו היא גם רווחית יותר.

בעלי עסקים שכבר הבינו את הפוטנציאל הטמון באותן חנויות אונליין, החלו לבנות חנויות כאלה במקביל לחנויות הישנות ורובם אף החליטו לסגור לאלתר את החנויות הפיזיות ולהשתמש אך ורק בחנויות מקוונות. בשל הביקוש ההולך וגובר בשנים האחרונות, קמו מגוון פלטפורמות נוחות לבניית חנויות מכירה אונליין וזירות מסחר ייעודיות והעבודה נעשתה קלה ופשוטה יותר.
כאשר בונים חנות מכירות מקוונת ובפרט כשמדובר בחנות מכירות למותג תכשיטים, חשוב להיצמד לכללים ולפעול צעד אחר צעד, בלי לדלג על שום שלב. כדי שגם אתה תזכה ליהנות מתוצאות מיטביות בחנות המקוונת, ריכזנו עבורך רשימה של כמה נקודות שעליך לזכור בזמן העבודה על מותג התכשיטים האינטרנטי שלך ולפני שאתר המכירות עולה לאוויר.

מה הסיפור של המותג?

ביל גייטס קבע ש”התוכן הוא המלך” ובעידן האינטרנטי שבו אנו חיים, נושמים, מפרסמים, מוכרים וקונים – כולם יודעים שהאמרה הזו איננה עניין של מה בכך. למה? כי קניית תכשיטים אונליין זו חוויה אישית והלקוח הפוטנציאלי שמגיע לחנות המקוונת שלך לא מסתפק רק בתמונות של התכשיטים, אלא רוצה לדעת מי עומד מאחורי המותג שהוא רוכש.
שיתוף הסיפור האישי של העסק ושלך, מסייע ליצירת קשרים ובניית אמון בינך לבין הלקוח הפוטנציאלי ומדובר בעמוד התוכן החשוב ביותר באתר. שכן, לפני שהגולש שהגיע לאתרך, קרי הלקוח הפוטנציאלי שלך, יקבל את ההחלטה אם לקנות או לא, הוא ירצה לדעת למי שייכת החנות הזו. האם מדובר בחברה פרטית או בעסק משפחתי, כמה זמן החברה קיימת, היכן היא ממוקמת, מה הופך אותה למיוחדת וכך הלאה.

"התוכן הוא המלך"

ביל גייטס

כמנהל המותג, עליך לוודא שהתוכן באתר מספק ללקוח הפוטנציאלי תשובות על כל השאלות שיכולות להתעורר אצלו וכן להביא בפניו בחנות המקוונת מידע מעניין, ענייני וממוקד נוסף שעשוי להיות רלוונטי לעסק.
אגב, הסיפור של המותג הרבה פעמים הוא זה שעוזר ליצירת בידול בינך לבין מותגי תכשיטים אחרים ברשת ולא רק התכשיטים עצמם. סיפור טוב בהכרח ייתן לך יתרון על פני המתחרים ויגדיל את הסיכויים שהלקוח הפוטנציאלי ירצה לבחור לקנות אצלך ולא באתר אחר.

תיאור מפורט של המוצר

התגובה הראשונית של אנשים שקונים ברשת היא היסוס, גם אם זו הרכישה המאה שלהם. הסיבה להתלבטות טרום הקנייה קשורה בחוויה האינטרנטית, שהיא מצד אחד מהירה, נגישה ונוחה יותר מאשר רכישה פיזית ומאידך, הרבה פחות אישית.
הגולש שמגיע לחנות המקוונת שלך לא זוכה לדבר עם אף אחד, לגעת ו/או להרגיש את המוצר ולכן תיאור של כל אחד מהמוצרים בחנות הוא חיוני. עליך לוודא שהתיאורים בחנות מפתים, מקיפים, אינפורמטיביים ולא פחות חשוב – אמיתיים.
תיאורי מוצר, כמו גם עמוד האודות, ממלאים תפקיד מרכזי בבניית אמון עם הגולשים וגורמים לאתרי המכירות להיראות הרבה יותר אינפורמטיביים ומקצועיים. כמו כן, תיאורי מוצר נכונים יתרמו רבות לאופטימיזציה של האתר ולקידומו האורגני בגוגל, מה שמכונה בשפה המקצועית ה-SEO של האתר.
יתרה מכך, כשלקוח נכנס לחנות תכשיטים פיזית, הוא מנהל דיון אחד על אחד עם המוכר על תהליך הייצור של התכשיט, סוג היהלום, הזהב, הכסף ו/או אבני החן, המשקל וכמובן, המחיר.לכן,ישנה חשיבות רבה למסור ללקוח הפוטנציאלי את כל המידע הנדרש לטובת סגירת עסקה ובכלל זאת גם את האישורים המגיעים עם התכשיט – תעודת אחריות, הערכה לביטוח, תעודה גמולוגית וכיוצא בזאת.

תמונת מוצר Packshot

באתר מכירות מן הסתם לא ניתן להחזיק מלאי פיזי, מה שמקשה על הלקוח ולכאורה עלול להפריע לו להתרשם מהתכשיט. זאת בדיוק הסיבה שבמכירה מקוונת תמונות הן קריטיות להצלחת המכירה ותמונות באיכות נמוכה עלולות להשפיע לרעה על המכירות.
חייבים לשים דגש רב על הנושא של התמונות ולקחת את מלאכת הצילום ברצינות הראויה. שזה אומר – להקפיד לצלם את התכשיטים על רקע לבן או לחלופין רקע מעוצב, לבחור את שילובי הצבעים הנכונים, הפריטים הנלווים במידה וישנם כאלו וכן זוויות צילום מחמיאות.
התמונות באתר המכירות של מותג תכשיטים אונליין הן אחד הגורמים שישפיעו על השאלה האם המכירות יזנקו או ייכשלו ועל כן מומלץ מאוד להיעזר בצלם מקצועי ולא להסתפק בצילום חובבני בלבד.

צילומי אווירה להמחשה

ואם כבר בתמונות עסקינן, מלבד תמונות מוצר, כדאי מאוד להוסיף גם תמונות אווירה, אשר מסייעות להמחשת הפרופורציה של התכשיט.
לדוגמא, כשעגיל מצולם על דוגמנית, הלקוח הפוטנציאלי מבין את הפרופורציות שלו ולא זאת בלבד, אלא שתמונות כאלה משפיעות על הרושם שהלקוח מקבל מהעסק שלך. תמונות אווירה עוזרות למיתוג העסקי ויעילות מאוד גם לצרכי קידום ושיווק של המותג ברחבי הרשת.

עמוד של תנאי שימוש

עמוד תוכן נוסף שחייב להופיע בכל מותג תכשיטים אונליין הוא הדף שמכיל את המדיניות של החנות, קרי, תנאי שימוש. העמוד הזה הוא בגדר חובה מבחינה משפטית ותפקידו להגן הן עליך והן על הקונים.
קניית תכשיטים באופן מקוון מסוכנת כמו קנייתם במצב לא מקוון והדבר האחרון שלקוח רוצה להתמודד איתו בעת רכישה אינטרנטית שכזו הוא “להיתקע” עם תכשיט יקר ולא מתאים.
לקוח שרוכש תכשיט באינטרנט רוצה לדעת שבכל רגע נתון היה ותתעורר איזושהי בעיה ברכישה, תהיה לו אפשרות להחליף את התכשיט או להחזיר אותו.
בעמוד של תנאי השימוש אתה כבעל עסק מספק מידע מראש על מדיניות ההחזרות וההחלפות, זמני ואופן המשלוח, חיובים, הגבלות, ביטוח וכך הלאה והכל בשפה נגישה וברורה.
בהקשר הזה נוסיף שככלל, אנחנו תמיד ממליצים להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום, אך בכל אופן ניתן גם להשתמש בתבנית חינמית מוכנה לאתרי מסחר מקוונים.

שיטות למדידת התכשיטים

כיוון שהמכירה מתבצעת אונליין, הלקוחות לא מקבלים הזדמנות למדוד ולענוד את הטבעת, הצמיד או השרשרת לפני הרכישה. כדי להתגבר על הפער הזה צריך לחשוב על פתרונות יצירתיים שיתפקדו כתחליף למדידה הפיזית.
לכן, חשוב מאוד להציע מדריך מידות מפורט לכלל התכשיטים באתר, בהתאמה לקוטר האצבעות, היקף הזרוע ו/או הצוואר.

אופן המשלוח לתכשיטים

תכשיט זה מוצר יקר ונזק או גניבה בעת העברת התכשיט ללקוח, עשויים להוות איום גדול הן על החברה שמייצרת ו/או משווקת את התכשיטים והן על הצרכן. על כן, חשוב לדאוג לשירות משלוחים אמין ומהיר עם אפשרות לביטוח.
קיימות המון אפשרויות משלוח תכשיטים וההמלצה שלנו היא על חברת FETCHY. מדובר בפתרון נוח, בטוח וזול וישנה אפשרות לממשק אוטומטי בין המערכת שלהם למערכות שאנחנו עובדים איתן.

עוד על חברת פאטצ’י בפוסט איך לייעל את המשלוחים בחנות תכשיטים מקוונת

מערכת סליקה מקצועית

ישנם סוגים רבים של מערכות סליקה ולפני שבוחרים מערכת סליקה, כדאי להבין מה היא מציעה ומה ההבדלים בינה לבין יתר המערכות המוצעות. מערכת סליקה מקצועית מאפשרת לבעלי עסקים לכבד את כל סוגי כרטיסי האשראי בארץ ובחו”ל ולהציע ללקוחות ממשק תשלומים נוח.
תהליך הסליקה לא אמור להיות מסובך, אך לעיתים כשבוחרים מערכת סליקה לא מתאימה, הוא עלול לקחת זמן. הזמן הזה הוא בדיוק מה שיכול בסופו של כל התהליך להוות את המכשול שיפריד בינך לבין הלקוח הפוטנציאלי שלך. שכן, ברגע האמת, שנייה לפני התשלום, הלקוח ממש לא רוצה לחכות– הוא רוצה לשלם ולסיים את הרכישה ומוטב כמה שיותר מהר.
מוכרחים להבין שמערכת סליקה איכותית ומהירה היא תנאי להצלחת המכירה ואם לקוח פוטנציאלי שהגיע עד שלב הרכישה ייתקל בבעיות בדיוק ברגע שהוא רוצה לשלם, הוא פשוט ילך למתחרים וחבל.

, , ,

LET’S WORK TOGETHER

LET’S WORK TOGETHER

ניווט מהיר